Robotika: Kormányozható WeDo 2.0 robot fordulatokkal

2020/12/13. - írta: ectr

infotanar.info

Így telepítheted ingyenesen a jogtiszta Office-t

2020/11/14. - írta: ectr

A középiskolákban elrendelt digitális munkarendnek köszönhetően ismét égető problémává vált, ha nincs a számítógépeden Office. 
A tisztaszoftver program keretében minden tanuló ingyenesen használhatja a Word-öt, PowerPoint-ot, Excelt és Accesst. [Kiegészítés: a szakképzésben tanuló diákok egyelőre erre nem jogosultak.] Ezen kívül mindazon programot, amelyet tartalmaz az Office 365 Pro Plus. Ha ezidáig nem sikerült beszerezned, akkor a gyors regisztrációt és a telepítést követően hétfőn már használhatod is az online órák keretében. 

office_365_education.jpg

forrás(https://www.stariteuro.com/)

Tovább

Animálás PowerPoint-tal. Így is lehet.

2020/11/05. - írta: ectr

A prezentációkészítés végigkíséri a diákok tanulmányait egészen 5. osztálytól az érettségiig. A tanulók megtanulják a diák beszúrását, animálását és sok egyéb multimédiás trükköt. A felső tagozattól más tantárgyaknál is hasznos tanulóeszköz, ugyanis a tapasztalat azt mutatja, hogy a pedagógusok kutató és szorgalmi feladatnak előszeretettel adnak fel prezentációkészítést. 

A prezentációkészítés feladatleírásos gyakorlása, több órán keresztül merő unalom. Az órai gyakorlásokat sokszor új köntösbe öltöztetem. Ilyenkor történeteket alkotok egy-egy óra témájához. A Z generáció gyakorlatilag beleszületett a digitális világba. A digitális ingerküszöbük igen magas, ezért amikor informatika órákra készülök felveszem a Z generációs szemüveget, sutba dobom a sztenderd feladatleírásos feladatok és valami hasonlóba kezdek: 

kozl_lampa.gif

Tovább Szólj hozzá!

A mobiltelefon használata tanórán

2020/08/24. - írta: ectr

A digitális eszközök (laptopok, táblagépek és okostelefonok) használata a tantermeken belül is izgalmas lehetőségeket kínál a tanulás elmélyítésére. Felszínre hozhat olyan kulcskompetenciákat, mint kreativitás, együttműködés és logikus gondolkodás, kollaboráció, problémamegoldás stb... Ugyanakkor ezek a készülékek elvonhatják a tanulók figyelmét is. Honnan tudjuk, hogy a tanulók valóban a tanulásra használják eszközeiket és nem épp a Messengeren pötyögnek egymásnak? És hogyan bírjuk rá a tanulót, hogy munka közben ne legyen online?

mobil.jpg

Tovább Szólj hozzá!

Távoktatási kisokos: Moodle I. fejezet

2020/08/23. - írta: ectr

Márciusban hideg zuhanyként érte a szülőket és tanárokat, hogy a tanévet digitális munkarendben folytatjuk tovább. Ez számos kérdést vetett fel a szakmában. Ugyan hogyan lehetne egy hétvége alatt átállni a digitális oktatásra? Tudtuk, hogy döcögni fog. Azt is tudtuk, hogy a falvakban és szegényebb régiókban nehezebb lesz. És azt is tudtuk, hogy lesz olyan, ahol digitális eszköz hiányában papír alapon kapják a gyerekek a tanulnivalót. Ez utóbbitól eltekintve a tanárok végül különböző platformokat választottak az oktatáshoz. A kisebb iskolák a facebook csoportokat preferálták, máshol a Classroom vagy a Microsoft Teams volt a befutó. A kréta mint opció választható volt, de még gyerekcipőben járt. Nem volt alkalmas a távoktatásra, mert a leckékhez nem lehetett fájlokat csatolni és nincs visszacsatolás sem a tanuló részéről. Azonban van egy olyan platform amelyről a pandémia helyzetben, de még utána sem esett szó. Ez pedig nem más, mint a Moodle.

2019-09-06-09-43-41_5d720e2d9e3be.png

Tovább Szólj hozzá!

Megszünteti a facebook a klasszikus felületét

2020/08/23. - írta: ectr

Március elején a facebook felhasználók arra eszméltek, hogy totál megváltozott a közösségi oldal felülete. Más design új köntösben. A nagyobb gombok és az átrendeződött felület sokak számára volt zavaró. Ekkor még azt gondoltuk, hogy a változás egy gombnyomással visszaállítható a klasszikus felületre. Aki a napokban bejelentkezett az viszont láthatta, hogy a klasszikus felület szeptembertől megszűnik. 

facebook-old.jpg

Tovább 11 komment
süti beállítások módosítása